Om kinderen te stimuleren gezonder te eten heeft Impressed print & sign in opdracht van Hillfresh International kwartetkaarten gedrukt. De afgelopen jaren is er namelijk een trend gaande waarin mensen steeds meer bewust zijn van de voeding die ze kopen, alleen blijft de doelgroep kinderen daarin vaak nog achter.
Daar wil Hillfresh International samen met Nickelodeon met behulp van deze kaarten verandering in brengen. Kinderen die een fruitbakje meenemen naar school met 120g druiven, tomaten, komkommers of paprika’s krijgen als beloning in elk bakje zo’n kwartetkaart. Nadat de kinderen 32 kaarten hebben verzameld en het kwartet compleet is, is het de bedoeling dat ze gewend zijn geraakt aan het gezonde tussendoortje en op die manier gezond blijven eten.
“We willen kinderen op een positieve manier verleiden om te kiezen voor een gezond product waardoor zij zelf de keuze maken voor gezond fruit. Met dit nieuwe Nickelodeon fruit belonen we de kinderen direct voor hun gezonde eetlust en willen we ervoor zorgen dat ze met die beloning andere kinderen enthousiasmeren om ook voor gezond te gaan”, aldus Stephan Schneider, marketing manager HillFresh.
“Hoogvliet is blij met het nieuwe initiatief. De kleurrijke displays in de winkel zijn een echte aandachttrekker waardoor kinderen zelf aan hun moeder gaan vragen of ze fruit mogen.” volgens Ed van Venrooij category manager AGF bij Hoogvliet.
“De keuze voor Nickelodeon als partner voor gezond fruit was logisch,” aldus Stephan Schneider. “Nickelodeon is in vrijwel heel Europa marktleider met hun vele tv zenders en diverse programma’s. Ze spreken miljoenen kinderen in heel Europa aan met hun bekende figuren zoals Spongebob, de Turtles, PAW Patrol en de vele andere karakters. Vanaf het moment dat we met elkaar in gesprek raakten over het stimuleren van gezonde voeding onder kinderen was er gelijk een klik tussen de verschillende partijen en wilden we dit mogelijk maken. Voor wat betreft de snackgroenten hebben we in TNI een schitterende partner gevonden in Hollandse snackgroenten. Een vooraanstaande partner die ook het belang van kinderen in aanraking brengen met gezonde snackproducten onderstreept.”
Het nieuwe kinderfruit ligt sinds november in de winkel en is de verkrijgen voor de prijs van € 1,- per bakje. De komende maanden staan er nog andere toevoegingen van Nickelodeon kinderfruit op het programma zoals ook een speeldoos gevuld met mandarijnen. De doos kan na consumptie gebruikt worden om mee te spelen. Een goed voorbeeld van gezond eten dat ook nog eens verantwoord verpakt is.
Meer informatie: www.juisy.com
Uw verhaal hier?
Wilt u ook eens in ‘Klant aan het Woord’ met uw verhaal? Leuk, we maken er graag samen een mooi verhaal van en delen deze via onze website, nieuwsbrief en social media! Neem dan contact op met Sandra Haket via telefoonnummer 015-8200 101 (rechtstreeks) of stuur een e-mail naar sandra@impresseddruk.nl.