En speciale boeken zijn dit zeker, de retail guides van JBL en Harman/Kardon welke we in opdracht van Tchai International hebben gemaakt.

Over de JBL Retail Guide:
In totaal 92 pagina’s binnenwerk waarvan 6 x 2 pagina’s met het transparante ‘Curious translucents clear’ met dubbelzijdige tape zijn ingeplakt. Voor het omslag is een 2,5 mm dik grijsbord gebruikt die geheel met bedrukt papier is beplakt en aan 3 kanten gelijk af met het binnenwerk is schoongesneden voor een heel apart effect. Aan de binnenzijde van het achterplat zijn 8 vlakjes uit het grijsbord lasergegraveerd met een diepte van 1,5 mm. In deze uitsparingen zijn weer diverse samples geplakt.

Over de Harman/Kardon Retail Guide:
Dit eveneens genaaid gebonden boek bevat een binnenwerk van 68 pagina’s en heeft een oblong (liggend) formaat. Het omslag is gemaakt van een 2,5 mm dik grijsbord wat in zijn geheel is omplakt met zwart leder voorzien van diepliggende zilverfolie. Verder is dit boek afgewerkt met een zwart kapitaalbandje en een zwart leeslint. Ook deze retail guide is aan de binnenzijde van het achterplat voorzien van 6 samples. In dit geval zijn ze strak in de lasergegraveerde vlakjes geplakt.

Al met al zijn dit dus 2 prachtige voorbeelden van bijzondere boeken waar wij uitermate blij mee en trots op zijn dat we deze hebben mogen verzorgen.