Hallo, mijn naam is Marco Wennekes. Ik werk nu bijna acht jaar in een commerciële functie bij Impressed en doe dit met veel plezier.
Ik heb 17 jaar mijn eigen drukkerij Aktief gehad en ben in 2013 samengegaan met Impressed.
Wij waren gespecialiseerd in huisstijl drukwerk en handels drukwerk, maar door de digitalisering en de economische crisis liep de vraag hiernaar sterk terug.
Wij hebben toen aansluiting gezocht en gevonden bij Impressed.
Dit is een goede zet geweest. De klanten zijn ons trouw gebleven en wij kunnen ze nu nog meer bieden dan in het verleden.
De tijden in grafisch Nederland zijn behoorlijk veranderd. Er is minder vraag naar drukwerk dat conventioneel gedrukt wordt en bij de vraag die er is gaat het veelal om kleinere oplages.
Bij Impressed hebben we daar goed op ingespeeld door het aanschaffen van onze JetPress. Dit is een inkjetprinter op groot formaat waarmee we kleinere oplages in hele hoge kwaliteit kunnen vervaardigen. Wij laten dit graag aan onze klanten zien die hier erg enthousiast van worden. Omdat het iets bijzonders is geeft mij dat ook weer de nodige energie.
Inmiddels zijn we ook al een tijdje aktief in de sign. Het bestickeren van auto’s en ramen van bedrijfspanden, het maken van borden en bewegwijzering inclusief montage, kleding.
Van alles komt er voorbij. Dit is voor mij een relatief nieuwe tak van sport waar ik nog elke dag van leer. Maar samen met mijn collega’s hebben we hiervan inmiddels veel kennis van.
We zijn dus breed georiënteerd. Onze klanten zien het ook als pluspunt dat we heel veel in huis kunnen en hier zelf de controle over hebben.
In mijn commerciële functie is het ook fijn dat we dit allemaal kunnen bieden. Dit houdt het werk leuk en afwisselend.
Ik vind niets leuker dan samen met klanten sparren en de gewenste toepassing bedenken voor de vraag die er bij de klant leeft.
Het geeft een enorme kick als je dan het eindresultaat ziet en het gezicht van een blije klant.
Zelf ben ik van mening dat een persoonlijke aanpak nog steeds het beste werkt en je op deze manier een relatie met de klant op bouwt.
De klant moet het gevoel hebben dat je ze ontzorgt en komen dan steeds bij je terug.
Omdat veel klanten dat al jaren doen geeft dit, samen met het team en wat we kunnen, veel vertrouwen voor de toekomst.
Op naar de volgende 25 jaar!